Verbeteren van schrijfvaardigheid in de mens- en maatschappijvakken. Handreiking voor opleiders en docenten. Redactie: Jannet van Drie. Amsterdam: Landelijk Expertisecentrum Mens- en Maatschappijvakken. 206 p. ISBNÂ 978-94-90147-14-3
De mens- en maatschappijvakken doen een groot beroep op de taalvaardigheid van leerlingen. Leerlingenschrijven veel bij deze vakken, maar vinden het vaak lastig om hun antwoordenen redeneringen goed te formuleren. Hoe kun je als docent aandacht geven aan schrijfvaardigheid op zodanige wijze dathet vakspecifieke denken en redeneren ondersteund wordt? Deze publicatieheeft als doel hiervoor handreikingen te bieden aan opleiders en docenten inhet basis- en voortgezet onderwijs. Naast meer theoretische bijdragen, wordener 16 concrete lesontwerpen gepresenteerd van hoe docenten aandacht bestedenaan schrijfvaardigheid in hun lessen en hoe opleiders dit doen. De voorbeeldenzijn zowel gericht op het basis-, als voortgezet onderwijs.
Download hier de pdf van deze publicatie: Verbeteren-van-schrijfvaardigheid-MMV
terug naar publicaties